Érettségi, érettségi tételek, felvételi

Minden, ami érettségi, felvételi, továbbtanulás! Könyvek, feladatgyűjtemények, segédanyagok. Tovább érdekességek és friss információk: http://www.felvesznek.hu

Friss topikok

  • Jánoska12: Én nem akarok kötekedni, de sokkal olcsóbban megtaláltam egy felsőoktatási tájékoztató könyvet egy... (2011.01.17. 15:34) Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató – 2011
  • MRO HISTORIA Könyvkiadó: Az érdeklődésre való tekintettel az akciót meghosszabbítottuk április 30-ig. Ne maradj le! Gyere é... (2010.04.20. 08:48) Akció 2010. április 19-ig
  • Bódi Arnold: MRO Historia középiskolai matematikai felvételi feladatsorok megoldása (2008.11.12. 21:27) Középiskolai felvételi eljárás
  • Dr. Szabó: Jó napot kívánok! Megrendelhetőek a kiadványok interneten is? Dr. Szabó (2008.07.14. 09:45) Jogi könyvek akciója!
  • Titi: Szia! Árcsökkentés? Mindennek csökken az ára ami nem élelmiszer vagy olajszármazék! A kerslet az ... (2008.06.05. 18:47) VÉGKIÁRUSÍTÁS

2009.09.28. 11:42 MRO Historia

Alexander-technika - a diákok szájából...

Nagy Hanna: Alexanderes pályafutásom 11 éves koromban kezdődött, 7 évvel ezelőtt. Nagyon gyenge hátizmom és erős gerincferdülésem miatt rengeteg konzervatív és alternatív módszert kipróbáltam. Fűzővel fenyegettek. A hegedülést azonban komolyan gondoltam. Anyukám egy antikváriumban találkozott Richard Brennan Írországban élő Alexander tanár könyvével. Az első Alexander óra után csak azt éreztem, hogy ez kell nekem, de nem tudtam megmagyarázni, miért. Szép lassan megerősödött a hátam. Most már tanárnak készülök.

Hogy miért lettem ilyen lelkes az első pillanattól? Azon túl, hogy jó volt a hangulat, hitelesnek éreztem. A többi kipróbált módszer felszínesnek tűnt, nem tudtak velem mit kezdeni. A hegedülés terén is nagy változásokat éltem és élek meg: sokkal szebb lett a hegedűhangom, könnyebben zenélek, nem izgulok a fellépések előtt, jobban sikerülnek a koncertek.

A pályaválasztó fiataloknak különösen ajánlom az Alexander módszert. Hasonlít egy új nyelv megtanulásához, azonban sejtszinten épül be, így kihagyások után sem kell ismételni, feleleveníteni.

A hozzám hasonló fiatalok - akár sportolnak, akár nem - hamar tönkreteszik a testüket, és ennek következményeivel nincsenek tisztában. Az Alexander-technika segít megismerni testünket-lelkünket, helyre tesz minket kívül és belül. Zenészeknek és színészeknek nagyon hasznos. Alexander maga is színész volt.

Én most az orvosi pálya felé tendálok, úgy gondolom, hogy ezt a kettőt jól lehetne ötvözni. Pszichológusoknak, logopédusoknak nagyon tanulságos módszer, hiszen sok esetben pszichés alapon alakulnak ki a problémák.

Gyere el egy bemutató órára! Tel (06) 30 933 6277

Olvasd el!
F. M. Alexander: Önmagunk használatáról (Stúdió Alexander Bt., Budapest 2000.)
Magyari Beck Anna: A türelem gyógyító művészete (Türelem Háza Bt., Bp. 1993.)
Richard Brennan: Az Alexander-módszer alapjai (Édesvíz Kiadó, Budapest 2001.)
Robert MacDonald - Caro Neiss: Titkok nélkül Alexander-technika (Scolar Kiadó, Budapest 2007.)

További információk: ITT.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mrohistoria.blog.hu/api/trackback/id/tr861495157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása